вівторок, 6 грудня 2022 р.

8клас українська література 06.12.2022

 6 грудня

Тема уроку: Оригінальність і простота висловлення глибоких почуттів і важливих думок у віршах В.Голобородька "Наша мова","Теплі слова"

Увійдіть за покликанням:https://meet.google.com/hzb-vxqz-zpd

                                             Матеріал до уроку

Сьогодні на уроці ми подовжимо знайомство з творчістю Василя Голобородька, визначимо ідейно-художній аналіз його творів «Наша мова» і «Теплі слова». 

Прочитайте    поезію В. Голобородька “Наша мова”. (підручник с.113)

Інтерактивний метод «Мозковий штурм». Поміркуйте над запитаннями.

Які поетичні образи автор створює в поезії?

Чому, на вашу думку, слова «Пісня», «Літопис» автор написав з великої літери, хоча сам вірш починається з малої?

Що є визначальною ознакою народної пісні?

Яке значення мають літописи?

Хто є ліричним героєм поезії?

Чому, на вашу думку, цей твір не має розділових знаків?

Які образи протиставляються?

Чому автор використовує слово «побратим»?

Пояснення (Побратимство існувало між козаками на Січі. Це були не просто товариські стосунки, дружба, а набагато глибший зв’язок між людьми. Існував обряд братання. Після нього кожен козак клявся, що ніколи не зрадить свого побратима аж до смерті й готовий заради нього віддати життя. Отже, здатність українського народу до побратимства – шляхетна риса, потрібна і сучасним, і майбутнім поколінням.)

А які дії протиставляються в поезії?

Чому автор використовує слово «мовчимо»?(Мовчання – це також дія, іноді воно вагоміше за слово. Поет вірить, що таке мовчання є, але колись народ скаже своє слово.)

Літературний аналіз твору (записуємо в зошит)

Тема: висловлення почуття любові, пошани до рідної мови

Ідея: уславлення ролі мови, її значимості у житті нашого народу; гордості українців за свою мову.

Жанр: верлібр, громадянська лірика

Образиіричний герой –мова.

Художні засоби:

Епітет: пісенні слова

Тавтологія: проспівано у Пісні

Анафора: кожне слово нашої мови “тож…”,

 Протиставлення «побратими – вороги», «розмовляємо-мовчимо»

Виразне читання  поезії В. Голобородька “Теплі слова” (с.115 підручника)

Поміркуйте над запитаннями

-          Чому в поета слова «теплі», а всесвіт «холодний»?

-         А якими слова бувають ще? Якими б епітетами ви їх наділили?

-         Які слова «теплі» у поезії?

-         Чому саме ці слова?

-         Які асоціації ви можете дібрати до них? Що об’єднує їх?

-         Що значить «наповнювати всесвіт теплими словами»? Чи може світ від слів «потепліти»? Поясніть значення образів Дунаю, короваю, Змія. Чому автор зосереджує увагу саме на них?

-         Яка основна думка твору?

-         Сформулюйте ідею твору.

 Літературний аналіз твору  (записуємо в зошит)

Тема: поетична розповідь про теплі слова – символ нерозривності мови та України.

Ідея: возвеличення мови у житті народу, показ мови, що єднає покоління

Жанр: верлібр, громадянська лірика

Художні засоби:

Епітети: холодний всесвіт, теплими словами

Метафора: щоб не вмерло слово; наповнюймо … всесвіт … словами; словами, що народжуються разом із диханням.

Рефрен: щоб не вмерло слово

Антитеза: холодний всесвіт – теплі слова



Домашнє завдання.

1. Прочитати матеріал за підручником с.113-115.

2..Скласти сенкан на тему «Мова»    або «Теплі слова».



Немає коментарів:

Дописати коментар