16 лютого
Тема уроку: О.Довженко "Україна в огні"
Увійдіть за покликанням:https://meet.google.com/bih-nera-qfv
Матеріал до уроку
Перегляньте за покликанням:https://youtu.be/ueO555UsekI
«Україна в огні» аналіз (паспорт) (запишіть у зошит тему. ідею.головну думку, героїв, проблематику, композицію, сюжетні лінії)
Рік написання – 1942-1943
Рід літератури – епос
Жанр: кіноповість
Тема «Україна в огні»: зображення початку війни з фашистськими загарбниками та відступу радянських військ.
Ідея : незламність сили і непохитність духу нашого народу, здатність до визвольної боротьби і впевненість у перемозі над ворогом (за словами самого автора).
Головна думка – утвердження невмирущості української нації в кривавий час війни
Місце подій – село Тополівка
Головні герої твору :
-Лаврін Запорожець – на вимогу фашистів був обраний топільчанами старостою села;
-Тетяна – його дружина.
Їхні діти:
Роман – прикордонник, Іван – артилерист, Савка – чорноморець,
Григорій і Трохим – колгоспники, Олеся – донька;
-Дід Демид – пасічник, якого повісили за те, що його бджоли покусали німецьких солдат;
-Христя Хуторна — подруга Олесі. Образ Христі Хуторної уособлює українку-страдницю.
-Петро Хуторний – дезертир, став поліцаєм, смертельно поранив свого батька;
-Купріян Хуторний – батько Христі й Петра;
-Антоніо Пальма – капітан італійського карного загону, чоловік Христі Хуторної;
-Василь Кравчина — танкіст, коханий Олесі;
-німецький полковник Еріх фон Крауз і його син Людвіг, намісники на території України;
-Максим Заброда – зрадник
-Левчиха – односельчанка Лавріна Запорожця, прийшла його нагодувати в концтаборі.
Проблематика твору:
виховання молоді;
незнання історії;
відсутності національної гордості
батьків і дітей;
війни і миру;
зради
патріотизму
кохання та вірності
війни, як загальнонаціональної трагедії.
Особливості кіноповісті можна виділити такі:
Елементи драми – діалоги
Народна пісня
Обрамлення твору: повість починається заспівом
Багато епітетів, порівнянь, метафор
Композиція твору: 50 окремих епізодів-картин.
Події в кіноповісті «Україна в огні» розгортаються в такій послідовності: святкування п’ятдесят п’ятого дня народження Тетяни Запорожець — початок війни — спалення Тополівки — повернення Олесі з Німеччини
Сюжетні лінії:
лінія захисту Батьківщини (доля роду Запорожців та інших учасників бойових дій)
лірична лінія Олесі і Василя
лінія Христі Хутірної
вчинки ворогів і поведінка Лиманчука
Сюжетний ланцюжок: Родина Запорожців святкує п’ятдесят п’яту річницю матері Тетяни — початок війни й захоплення фашистами Тополівки — вибори старости Тополівки — відправлення молоді до Німеччини, зокрема Олесі й Христі, — перебування Олесі в Німеччині — убивство Людвіга Лавріном — спалення фашистами Тополівки — відступ німецьких військ — повернення Олесі з Німеччини, зустріч на рідній землі з Христею, а згодом із Василем — проводи Олесею свого роду на війну (кілька сюжетних ліній: лінія захисту Батьківщини (доля роду Запорожців й інших учасників бойових дій), лірична лінія Олесі й Василя, лінія Христі Хутірної).
Ліричні відступи:
про дезертирів, партійну номенклатуру, плинність часу, рядових бійців.
Основні причини заборони «України в огні» О. Довженка:
1) змалювання «лиманчуківщини»;
2) відображення хаотичного і панічного відступу радянських військ;
3) постать німця-мислителя, який правдиво вказує на ахіллесову п’ятуукраїнського народу;
4) повага з боку фон Крауза у ставленні до Запорожця як сильного суперника;
5) виклик історичним подіям, які розмежували-Запорожця і Заброду;
6) осуд будь-якої війни устами Антоніо Пальми;
7) доброзичливе змалювання людей, що працювали в Німеччині, яких вважали зрадниками.
Немає коментарів:
Дописати коментар